Alexandru Macedonski

Posted by Adriana Romina | Posted in | Posted on 12:54


Dormi dulce


Tu care dormi eşti fericit...
Uitând întreaga ta fiinţă
Te-ai izolat de suferinţă...
În mut repaos adâncit
C-ai fost şi eşti n-ai conştiinţă...
Tu care dormi, eşti fericit .

Dormi dulce – nu te deştepta:
Realitatea, chiar frumoasă,
Pe lânga vis e urâcioasă...
La bine nu te aştepta,
Căci viaţa este nemiloasă...
Dormi dulce – nu te deştepta.

(Literatorul, 15 aprilie 1893)


Rondelul rozelor ce mor

E vremea rozelor ce mor,
Mor în grădini, şi mor şi-n mine -
Ş-au fost atât de viaţă pline,
Şi azi se sting aşa uşor.

În tot, se simte un fior,
O jale e în orişicine.
E vremea rozelor ce mor -
Mor în grădini, şi mor şi-n mine.

Pe sub amurgu-ntristător,
Curg vălmăşaguri de suspine,
Şi-n marea noapte care vine
Duioase-şi pleacă fruntea lor... -
E vremea rozelor ce mor.

(Universul literar, 12 iunie 1916, din volumul “Excelsior”, 1895)

Comments (4)

superbe versuri. Sincer nu prea am indraznit sa pun pana pe "lecturile" lui acest domn minunat. Mi-ai dat curaj, eu tot cu Nichita am ramas, incerc sa-i invat toate poeziile:D

Se spune ca Macedonski e predecesorul lui Bacovia.
Nu e extraordinar si socant ca Nichita Stanescu, dar e de suflet.
P.S.: La 15 ani, universul stanescian mi se parea ciudat si de nepatruns. Acum mi se pare genial. E un poet greoi. :)

:) imi place felul tau de a te exprima in legatura cu Stanescu. Cred ca stii ca multi si in ziua de astazi inca cred ca Nichita e o ea, nu un el, am intalnit persoane si in acesti ani 2009, din pacate:)

P.S. ascultam acelasi gen de muzica:)

Da, din pacate.
Important e ca exista oameni carora inca le pasa de limba si literatura romana, apreciandu-i valorile si pastrandu-i farmecul.
Acelasi gen de muzica? Esti de-al meu, atunci. :))

Trimiteți un comentariu